Inbjudan 2018

Välkommen till Hudiksvall och Hudik Cup 15-17 juni 2018
För 40:e året arrangerar Strands IF Hudik Cup med Adidas och Monitor som huvudsponsorer.

I fjol deltog 267 lag från 80 föreningar.

Förläggningen sker på olika skolor, där våra skolvärdar finns tillgängliga dygnet runt för att hjälpa er tillrätta.

Transporterna sker med vår interna busslinje som ser till att Ni på ett snabbt och bekvämt sätt kommer till spelplaner och utspisning. Som komplement finns vår egen transportservice.

Frukost serveras på respektive förläggning medan luncher och
middagar serveras på Bromangymnasiet.

Det är med stor glädje vi hälsar spelare och ledare välkomna till Hudiksvall. Vår förhoppning är att vi tillsammans skall skapa en spännande och lärorik turnering.

Tävlingen är sanktionerad av Svenska Fotbollförbundet.

SPELPLATSER
Alla matcher spelas på gräsplaner alternativt konstgräs. Vi förbehåller oss rätten att lägga vissa matcher på grusplan vid otjänlig väderlek.

TÄVLINGSFORM
Anmälda lag i respektive åldersklass P13-P15 & F13-F15 spelar gruppspel i fyra- eller femlagsgrupper.

De två bästa lagen går vidare till A-slutspel. Poäng, målskillnad, flest gjorda mål och inbördes möte avgör placering i nu nämnd ordning. Är placeringen fortfarande lika tillgrips lottning.

Övriga spelar B-slutspel.

Allt i cup-form.

För klasserna P10-P12 & F10-F12 gäller poolspel med garanterat minst fem matcher.

Gruppspel spelas fredag, lördag (15-16/6).

A- och B- slutspel samt omlottningsmatcher söndag (17/6).

Cupstart fredag em. preliminärt klockan 16.00. Exakt tidpunkt är beroende på antal anmälda lag i respektive åldersklass.
I klasserna P10-P12 & F10-F12 spelas matcher fredag-lördag, sedan sker omlottning för ytterligare matcher på söndag.

ANTAL SPELARE OCH AVBYTARE
Varje lag får anmäla obegränsat antal spelare.
I varje match får fritt antal avbytare användas klasserna i 7-manna, 9-manna och 11-mannaklasserna.
Spelare får deltaga i maximalt 1 lag/åldersklass.

DISPENSER
Maximalt fyra (4) överåriga spelare får delta i spelartruppen men endast två (2) överåriga spelare får användas per match. Med överårig spelare menas spelare som är ett år äldre än åldersklassen. Överåriga spelare skall anges vid anmälan av spelartruppen och kan ej ändras under turneringen. Överåriga spelare skall vara lätt identifierbara under match genom att bära armbindel i avvikande färg.

KLASSER, pojkar
- P15 / födda 2003 och senare / 11-man Speltid 2x20 min.
- P14 / födda 2004 och senare / 11-man Speltid 2x20 min.
- P13 / födda 2005 och senare / 9-man Speltid 2x20 min.
- P12 / födda 2006 och senare / 7-man Speltid 2x15 min.
- P11 / födda 2007 och senare / 7-man Speltid 2x15 min.
- P10 / födda 2008 och senare / 7-man Speltid 2x15 min.

KLASSER, flickor
- F15 / födda 2003 och senare / 11-man Speltid 2x20 min.
- F14 / födda 2004 och senare / 11-man Speltid 2x20 min.
- F13 / födda 2005 och senare / 9-man Speltid 2x20 min.
- F12 / födda 2006 och senare / 7-man Speltid 2x15 min.
- F11 / födda 2007 och senare / 7-man Speltid 2x15 min.
- F10 / födda 2008 och senare / 7-man Speltid 2x15 min.

KOSTNAD
Anmälningsavgiften är 1.700 kr för förlagda lag och 3.000 kr för icke förlagda lag.
Denna skall vara betald senast 31 mars 2018 till vårt bankgiro 403-8204.
Vid obetald avgift lottas laget ej in i turneringen.

FÖRENINGSANMÄLAN
Vid fler än 60 betalande övernattande deltagare från samma förening, kontakta kansliet för offert.

GÄSTKORT
Kostar 795:- per styck och omfattar:
Mat: Fredag-middag Lördag- frukost, lunch, middag Söndag-frukost, lunch
Logi: Fredag till söndag
Jubileumströja

MÅLTIDSKORT
Kostar 70:-/person och måltid, kan förbeställas via mail: hudikcup@strandsif.se
Återbetalning
Återbetalning av beställda gäst eller måltidskort göres ej efter 1 juni 2018

TRANSPORT
Lag som har gästkort och kommer med tåg hämtas, vid ankomst, för transport till förläggning. Detta på begäran.
Gratis cupbusslinje finns för lag med gästkort.

MEDRESENÄRER
För medföljare erbjuder vi plats på vår husvagnscamp på Glysisvallen med tillgång till el, dusch och toalett. Kostnad 300 kronor/dygn.
Bokning sker via mail hudikcup@strandsif.se.

För övrig övernattning hänvisar vi till vår turistinformation VisitGladaHudik kan nås på telefon 0650 - 191 00 eller info@visitgladahudik.se

VIKTIGA DATUM
31 mars
Sista anmälningsdag, betalning av anmälningsavgift samt definitiv bokning av gästkort och måltidskort.

15 maj
Sista dag för betalning av gästkort och måltidskort.

1 juni
Sista dagen för återbetalning av beställda gäst eller måltidskort.

Spelprogram läggs ut på vår hemsida senast v.22.

Om vi erhåller Er anmälan men inte anmälningsavgiften, förbehåller vi oss rätten att ersätta Er med annat lag. Anmälan är bindande. Antalet lag är maximerat.

Resultat och foton kommer kontinuerligt att läggas ut på www.hudikcup.se under turneringen.

FÖR MER INFORMATION
Kalle Hellstrand 073-075 29 06

E-post: hudikcup@strandsif.se